S-MAX Dörrmodul Förarsidan fram

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
ozcaro
Nybörjare
Namn: Oskar Grönberg
Kör: Ford S-max

S-MAX Dörrmodul Förarsidan fram

Inlägg av ozcaro »

Hej

Helt plötsligt så har all elektronik i förardörren slutat fungera. DVS Fönsterhissar för alla dörrar. Inställning för backspegel, barnlås och backspeglar. Vet inte om uppvärmningen i backspeglarna fungerar eller ej.
Inga fel på säkringar. Någon som kan bistå med insikter om felsökning eller dylikt. Säkringarna till modulen sitter i boxen som är i bagageluckan: FA1 och FA2.
Tänkte föst om det var en huvudsäkring som gått till Säkringsboxen i bagageluckan. Säkringarna i som sitter i motorutrymmet verkar ha matning till säkringsboxen som sitter i bagageluckan. Men dessa säkringar 60 A (FA19, FA20) kan jag inte hitta. Kan någon bringa klarhet kring dessa säkringar?

Alla tips och trix mottages med värme. Kan tänka mig att köpa en ny modul till dörren. Alltså För hissarna och det. Men då inte heller centrallåset fungerar som sitter vid handtaget som man öppnar dörren med. Så är jag tveksam på modulen. Hur kan man mäta osv?

MVH Oskar

Tags:

cox
Veteran
Namn: Micke w
Kör: Mondeo mk5

Re: S-MAX Dörrmodul Förarsidan fram

Inlägg av cox »

Kollat kablage till dörren?

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

malajo
Veteran
Namn: Magnus Johansson
Kör: Volvo V70

Inlägg av malajo »

Det är inte ovanligt med glapp i kabel-genomföringar i dörren

Skickat från min Mi Note 10 via Tapatalk

Användarvisningsbild
MalZon
Legend
Namn: Jonas Malm
Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
Medlemsnummer: 79
Kontakt:

Inlägg av MalZon »

ozcaro skrev:
fre jul 30, 2021 8:38 pm
Hej

Helt plötsligt så har all elektronik i förardörren slutat fungera. DVS Fönsterhissar för alla dörrar. Inställning för backspegel, barnlås och backspeglar. Vet inte om uppvärmningen i backspeglarna fungerar eller ej.
Inga fel på säkringar. Någon som kan bistå med insikter om felsökning eller dylikt. Säkringarna till modulen sitter i boxen som är i bagageluckan: FA1 och FA2.
Tänkte föst om det var en huvudsäkring som gått till Säkringsboxen i bagageluckan. Säkringarna i som sitter i motorutrymmet verkar ha matning till säkringsboxen som sitter i bagageluckan. Men dessa säkringar 60 A (FA19, FA20) kan jag inte hitta. Kan någon bringa klarhet kring dessa säkringar?

Alla tips och trix mottages med värme. Kan tänka mig att köpa en ny modul till dörren. Alltså För hissarna och det. Men då inte heller centrallåset fungerar som sitter vid handtaget som man öppnar dörren med. Så är jag tveksam på modulen. Hur kan man mäta osv?

MVH Oskar
Vänligen fyll i ditt för och efternamn i din profil.
[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s - 168,80km 402m: 10,78s - 214,88km ]
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]

"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"

ozcaro
Nybörjare
Namn: Oskar Grönberg
Kör: Ford S-max

Inlägg av ozcaro »

Rivit dörren idag och kollat kabelgenomföring. Hittar inga brott eller skador på kablarna. Jag har inte hittat huvudsäkringarna ännu (se bild) Någon som har någon idé?

/Oskar

Användarvisningsbild
MalZon
Legend
Namn: Jonas Malm
Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
Medlemsnummer: 79
Kontakt:

Inlägg av MalZon »

ozcaro skrev:
lör jul 31, 2021 10:56 am
Rivit dörren idag och kollat kabelgenomföring. Hittar inga brott eller skador på kablarna. Jag har inte hittat huvudsäkringarna ännu (se bild) Någon som har någon idé?

/Oskar
Vänligen - återigen - fyll i ditt för och efternamn i din profil.
[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s - 168,80km 402m: 10,78s - 214,88km ]
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]

"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"

Skriv svar