Scorpio

Tekniska diskussioner om bilar, motorer och andra relaterade prylar.
Vargen
Nybörjare
Namn: Steff Krusengren
Kör: Cobra

Scorpio

Inlägg av Vargen »

Hej
Jag har tagit över ett AC Cobra bygge och donatorbil är en scorpio 2,9i CL automat .
Skivorna på bilen fram är 26cm och jag vill gärna byta till större skivor och ok ni som kan Ford finns något kitt eller från någon annan Ford som passar ?
Tacksam för all hjälp
Steff
Bilagor
IMG_2551.jpeg
IMG_2548.jpeg

Tags:

Användarvisningsbild
therealpinto
Legend
Namn: Gustaf Ulander
Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
Medlemsnummer: 37
Kontakt:

Re: Scorpio

Inlägg av therealpinto »

Scorpio 24v ska ha haft 278 mm skivor (1991-94) som bör vara bolt on men de kan vara svåra att hitta kanske. Frågan är kanske vad målet är - ska du få till bromsar så det blir lite sportbilskänsla som orkar med en V8 i en Cobra kanske det är lika bra att titta på andra grejer, gärna runt 300 mm. Förmodligen kan man borra om Focus ST170 skivor till 5x112 mm men annars skulle jag titta på Mercedes. Rätt bultmönster och det finns rätt rejäla bitar att hitta.

Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost

Vargen
Nybörjare
Namn: Steff Krusengren
Kör: Cobra

Inlägg av Vargen »

Tack Gustav för ditt svar ska nog som du skriver titta efter 300mm

Steff

Användarvisningsbild
therealpinto
Legend
Namn: Gustaf Ulander
Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
Medlemsnummer: 37
Kontakt:

Inlägg av therealpinto »

Ja, men tänk på att du vill troligen uppgradera bak också. Cobra har jämn viktfördelning så den behöver relativt sett ganska stora bakbromsar för att det ska fungera bra.

Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost

Skriv svar