Focus RS MK2 bränslepump..?

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
Elsiin
Nybörjare
Namn: Elsin Secic
Kör: Ford Rs Mk2

Focus RS MK2 bränslepump..?

Inlägg av Elsiin »

Tjena!
Var nyligen iväg och mappade min Focus Rs mk2 hos Autotech i Göteborg. Blev ATM420.
Vid loggningen efter vi satt i filen så gick bilen kanon upp till ca 5900-6000 varv, då den magrar till i bränslet. Lambdan ligger runt 0,80-0,84 hela vägen upp till 5900 då den överstiger till 0,9 och man känner hur bilen tappar ork. Det som är gjort på bilen är, Airtec steg2 IC, 650cc bosch spridare, Airtec insug, 3,5" downpipe, 100"cells racekatt och 3" hela vägen bak. Nu har jag pratat med lite folk här hemma i sverige som kört liknande setup och även pratat med före detta ägaren till ATM som säger att jag bör se över förfiltret i armaturen då det ibland kan gegga igen, och att han aldrig varit med om att bränslepumpen org inte ska orka med en ATM420. Medans 98% i England säger att man definitivt bör gå över på bättre bränslepump. Vilket alla mappare i England rekommenderar över 400hk. Har vi någon här som har någon bra input? Är det bränslepump som gäller, eller kan förfiltret påverka flödet såpass mycket på höga varv att den inte kan få fram rätt mängd bränsle..?