Tidig Mondeo MK4 som inte vill regenerera
-
Tule
- Nybörjare
- Namn: Leif T
- Kör: Mondeo Titanium X 2,2D 2009
Tidig Mondeo MK4 som inte vill regenerera
Hej, har en Mondeo 2,2 MK4 2009 som gått 20 000 mil och som inte vill regenerera. Felkoder: P2463:00-E0, P2463-C och P246B:00-AF. Har försökt regen via Forscan men den vill inte starta. Säger att det inte går för att filtret inte är fullt och att jag har flera felkoder som jag måste åtgärda först. Finns bara ovanstående. Finns ingen vaporizer på min bil så det kanske inte går att köra regen via Forscan?
Har varit ute och kört för att försöka starta regen men kommer bara upp i avgastemp på runt 260°C och bilen går i limpmode. Hur får jag bort det? Måste jag plocka ner filtret och rengöra det?
Orsaken till alltihop tror jag beror på en sprucken insugsslang och korta körsträckor under vintern.
Har varit ute och kört för att försöka starta regen men kommer bara upp i avgastemp på runt 260°C och bilen går i limpmode. Hur får jag bort det? Måste jag plocka ner filtret och rengöra det?
Orsaken till alltihop tror jag beror på en sprucken insugsslang och korta körsträckor under vintern.
- granadadr
- Legend
- Namn: Jörgen A.
- Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar
Re: Tidig Mondeo MK4 som inte vill regenerera
kan vara givarna på dpf, har sett fler som fått bekymmer, tyvärr har jag ej koderna i huvudet
-
Tule
- Nybörjare
- Namn: Leif T
- Kör: Mondeo Titanium X 2,2D 2009
Hej, menar du tryckgivaren eller tempgivaren? Hur kollar jag dem? Hur får jag bilen ur limpmode?
-
randal
- Veteran
- Namn: Rickard Lindfors
- Kör: Focus RS 03, Peugeot 206 rc 04, Mondeo tdci 10, S-max tdci 10
Jag bytte slangarna på min Mondeo, iofs en 2.0 TDCI men även den en 2009:a. De slangarna till dpf var helt murkna, inte mycket kvar av dem. Lätt att komma åt underifrån. Har fungerat bra sedan dess (ca 4 år och 5000 mil).
Kanske kan vara samma trots skillnad på motor?
Kanske kan vara samma trots skillnad på motor?
Garaget: garaget.org/randal
-
randal
- Veteran
- Namn: Rickard Lindfors
- Kör: Focus RS 03, Peugeot 206 rc 04, Mondeo tdci 10, S-max tdci 10
2019, dvs efter 10 år var slangarna helt av. Bytte och har gått bra sedan dess
- Bilagor
-
-
Garaget: garaget.org/randal