servoläckage
-
noffe
servoläckage
jag fick idag se att servot läckte.det förklarar varför remmen alltid gnisslar till när man startat bilen efter den stått övernatten
jag har sökt runt lite och det verkar som fler råkat ut för det
vad är det som brukar läcka?packboxen?
jag har sett att det finns tätningsmedel att tillsätta servooljan
är det någon här som har erfarenhet av sånt
bilen är en focus hgv 2,0 trend -00
mvh noffe

jag har sökt runt lite och det verkar som fler råkat ut för det
vad är det som brukar läcka?packboxen?
jag har sett att det finns tätningsmedel att tillsätta servooljan
är det någon här som har erfarenhet av sånt
bilen är en focus hgv 2,0 trend -00
mvh noffe
-
cossie_storm
-
noffe
-
Cosworth 4x4
- Legend
- Namn: Micke L.
- Kör: Ford Sierra "Cosworth" Delivery Grp.A
Det ni pratar om för att "täta" pumpen brukar vanligtvis vara en vätska som ser till att packningarna/O-ringar/P-boxar mjuknar igen men , har dom gått sönder så funkar det inte !!
Detta var från början till för automatlådor och brukade ge dom ca.5,000 mil till om man var snabb nog så att inte lamellerna hann bli sönderslirade !!
Jag skulle nog inte vilja använda Biltemas prylar i detta fall utan skulle nog satsa på typ. Wynns el. STP som har haft detta i MÅNGA år !!
Se bara till att det funkar ihop med just den oljan du använder i servon !!
Det kan vara att du fått i fel olja någon gång då kan det bli så att tätningarna löses upp !!
Jag vet att Ford böt olja i sina Automater & servostyrnigar för många år sedan och tog man fel olja så löstes tätningarna upp efter ett tag !!
Kommer bara inte ihåg när detta var ( någon gång under Granadans tid !! )
Det enda jag kommer ihåg är att handtaget på automatens oljesticka ändrade färg från Svart till Rött när dom böt oljetyp !!
// Micke
Detta var från början till för automatlådor och brukade ge dom ca.5,000 mil till om man var snabb nog så att inte lamellerna hann bli sönderslirade !!
Jag skulle nog inte vilja använda Biltemas prylar i detta fall utan skulle nog satsa på typ. Wynns el. STP som har haft detta i MÅNGA år !!
Se bara till att det funkar ihop med just den oljan du använder i servon !!
Det kan vara att du fått i fel olja någon gång då kan det bli så att tätningarna löses upp !!
Jag vet att Ford böt olja i sina Automater & servostyrnigar för många år sedan och tog man fel olja så löstes tätningarna upp efter ett tag !!
Kommer bara inte ihåg när detta var ( någon gång under Granadans tid !! )
Det enda jag kommer ihåg är att handtaget på automatens oljesticka ändrade färg från Svart till Rött när dom böt oljetyp !!
// Micke
-
noffe
servo
jag var under och tittade igår och det verkar som det kommer från remskivan
så det är förmodligen packboxen.det ser inte svårt ut att fixa själv.
det är ganska gott om plats för att plocka den pumpen.men det kanske behövs specialverktyg,vad vet jag?
en verkstadshandbok skulle sitta fint
så det är förmodligen packboxen.det ser inte svårt ut att fixa själv.
det är ganska gott om plats för att plocka den pumpen.men det kanske behövs specialverktyg,vad vet jag?
en verkstadshandbok skulle sitta fint