Ford Focus RS mk2 2009
-
Sedicivalvole
- Erfaren
- Namn: Rickard Heedman
- Kör: Focus RS -09
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
Det är svårt att torka av trådarna i LMM..
Det är de som tar skada av oljan och i vissa fall inte ger rätt resistans pga oljan. Ibland brinner de av pga oljan också.
Personligen skulle jag inte sätta ett inoljat filter på en bil med LMM, så det gör jag inte heller.
Men alla får göra som de vill. 
Personligen skulle jag inte sätta ett inoljat filter på en bil med LMM, så det gör jag inte heller.
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
- dannemare
- Erfaren
- Namn: Frederik Dannemare
- Kör: RS MKII, ATM420
- Kontakt:
Du ska ju inte torka av trådarna i MAF'en. Bara använda CRC MAF Cleaner om du ska rengöra MAF'en av någon anledning. Fungerer riktigt bra.C skrev:Det är svårt att torka av trådarna i LMM..
Ett inoljat filter är endast ett problem om man använder alldeles för mycket olja när filtret ska servas.C skrev:Personligen skulle jag inte sätta ett inoljat filter på en bil med LMM, så det gör jag inte heller.Men alla får göra som de vill.
Använder själv K&N i min RS. Fungerer alldeles problemfritt sedan augusti:
- C
- Legend
Det beror på hur avtalet är utformat. Jag har Bilia (såklart tack vare Fredrik Edelsvärd) och de var överlägset billigast, med flera tusen.. Det som inte ingår som borde ingå om du frågar mig är rostkontrollen och bromsvätska. Men med tanke på vilket pris det var på avtalet så gör det absolut ingenting. Det skönaste är att jag kan lämna in den på vilken bilia jag vill med avtalet.sengstr skrev:ni som har service avtal med eran RS.. hur har det funkat? Bara att boka tid och så är allt betalt sedan innan eller hur fungerar det? (lite osäker därför jag undrar)
mvh C
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
-
Yamdan
- Veteran
- Namn: Daniel Palmqvist
- Kör: Focus RS 2010
Jag måste erkänna att jag blev ärligt talat förbannad på min Ford verkstads service priser...
Slutade med att jag anlitade en icke Ford verkstad utan en god vän som har en Subaru verkstad istället..
Får vara någon hejd på vansinnet.
Utöver 2000mil service ville jag ha följande bytt.
Tändstift, För att byta tändstift ville de ha 2500kr
Bromsvätska, Hade min egna Motul vätska(de hade inte den vätska jag ville ha) med så här ville de ha 1200kr för bytet.
(Totala service kostanden var 7200kr om jag minns rätt, har pappret på jobb)
Köpte orginal tändstift från UK för 500kr (halva priset mot här för exakt samma vara) och min verkstaden tog 320kr för att byta de.
600kr för bytet av vätskan.
Jag köper att man tar betalt för den tid ett arbete tar men någonstans får man ha lite sunt förnuft.
Ja och detta var ett pris med viss rabatt som jag fick av Ford...
Så summa summarum så gör inte Ford mina servicar. Utan jag lämnar service schemat från Ford till min "Subaru" verkstad som gör jobben till mig.(köper själv Ford orginal delarna)
Rätt pris och litar till 100% på denna verkstad.
Slutade med att jag anlitade en icke Ford verkstad utan en god vän som har en Subaru verkstad istället..
Får vara någon hejd på vansinnet.
Utöver 2000mil service ville jag ha följande bytt.
Tändstift, För att byta tändstift ville de ha 2500kr
Bromsvätska, Hade min egna Motul vätska(de hade inte den vätska jag ville ha) med så här ville de ha 1200kr för bytet.
(Totala service kostanden var 7200kr om jag minns rätt, har pappret på jobb)
Köpte orginal tändstift från UK för 500kr (halva priset mot här för exakt samma vara) och min verkstaden tog 320kr för att byta de.
600kr för bytet av vätskan.
Jag köper att man tar betalt för den tid ett arbete tar men någonstans får man ha lite sunt förnuft.
Ja och detta var ett pris med viss rabatt som jag fick av Ford...
Så summa summarum så gör inte Ford mina servicar. Utan jag lämnar service schemat från Ford till min "Subaru" verkstad som gör jobben till mig.(köper själv Ford orginal delarna)
Rätt pris och litar till 100% på denna verkstad.
- C
- Legend
Det låter ju helt åt skogen. Jag betalar 13xxx kr totalt för ett serviceavtal med Bilia som sträcker sig till och med 8000mila servicen. Dvs 4 st totalt. Bromsvätska ingår inte då det är en separat order (vid behov), men tex stift ingår såklart. Bromsvätskan byter jag endå själv så de kommer aldrig behöva säga till mig att kokpunkten är för låg. 
Hur gör du med garantin och tex rostskyddskontrollen som krävs?
Hur gör du med garantin och tex rostskyddskontrollen som krävs?
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
-
sengstr
- Veteran
- Namn: Stefan Engström
- Kör: Ford Focus RS -10
- Kontakt:
Jag har också bilia via Fredrik såklartC skrev:Det beror på hur avtalet är utformat. Jag har Bilia (såklart tack vare Fredrik Edelsvärd) och de var överlägset billigast, med flera tusen.. Det som inte ingår som borde ingå om du frågar mig är rostkontrollen och bromsvätska. Men med tanke på vilket pris det var på avtalet så gör det absolut ingenting. Det skönaste är att jag kan lämna in den på vilken bilia jag vill med avtalet.
mvh C
- mAbZ
- Veteran
- Namn: Martin B.
- Kör: Megane RS 330 Cup
Vad är nyttan med sådana avtal över huvud taget?
Jag tycker det verkar jobbigt att nån ska dra pengar från kontot varje månad i flera års tid.
Dessutom verkar det inte vara särskilt billigare än 4 separata servicar.
För ettårsservice på Bilia i Västerås betalade jag 3350 kr inkl. allt.
Bromsvätskebytet kostade ytterligare 750 kr inkl. bromsvätska om jag inte missminner mig.
Jag tycker det verkar jobbigt att nån ska dra pengar från kontot varje månad i flera års tid.
Bromsvätskebytet kostade ytterligare 750 kr inkl. bromsvätska om jag inte missminner mig.
Megane RS 330 Cup
- C
- Legend
Vissa gillar att betala månadsvis och slippa eventuella prishöjningar. Dessutom så går det att göra service på alla Bilia i Sverige, men till samma pris. Vad ville Bilia i Sthlm ha för service om du betalar en och en? ;-) Dock åker jag till Västerås varje gång endå, gillar dem där.mAbZ skrev:Vad är nyttan med sådana avtal över huvud taget?
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS