Tomgångs problem
-
AxxT
- Nybörjare
- Namn: Roy Perband
- Kör: Mondeo ST220
Tomgångs problem
Ja, jag vet finns massor redan om detta.
Men har en enklare fråga, var köper man artnr 4461858?
Är det på Ford eller biltema... Vart?
Som tidigare har sagt. Tomgången kan lägga sig mellan 1200-3000 varv när jag kör. Speciellt när jag drar på, då kan den lägga sig på 2000-3000 när man frikopplar.
Stänger jag av bilen, och sätter på den så försvinner och kan köra normalt, även varven talen blir bättre efter en omstart..
Eller som ett tidigare inlägg:
Ibland när jag kör så fastnar varvtalet runt 2 - 3 tusen varv. släpper jag kopplingen sjunker varvtalet pga drivningen, men frikopplar jag igen stiger varvtalet till tidigare värde. Jag brukar starta om motorn då detta händer och det brukar lösa detta.
Fortfarance en slang som är boven?
Som tidigare har sagt. Tomgången kan lägga sig mellan 1200-3000 varv när jag kör. Speciellt när jag drar på, då kan den lägga sig på 2000-3000 när man frikopplar.
Stänger jag av bilen, och sätter på den så försvinner och kan köra normalt, även varven talen blir bättre efter en omstart..
Ibland när jag kör så fastnar varvtalet runt 2 - 3 tusen varv. släpper jag kopplingen sjunker varvtalet pga drivningen, men frikopplar jag igen stiger varvtalet till tidigare värde. Jag brukar starta om motorn då detta händer och det brukar lösa detta.
- Senti
- Veteran
- Namn: Braulio Torres
- Kör: Ford Mondeo ST220
har du kollat om det inte är tomgångsventilen som spökar?har annars en splitterny tomgångsventil till en st220 liggandes här hemma om nu inte är en slang som är boven.AxxT skrev:Ja, jag vet finns massor redan om detta.
-
AxxT
- Nybörjare
- Namn: Roy Perband
- Kör: Mondeo ST220
har kört idag med bilen.. Och tomgången har inte alls krånglat.. Den går ner till 800varv, även när jag gasar på och sen frikopplar.. Skulle det vart slangen så skulle det väl inte sluta..
Det enda jag gjorde var att knackade lite lätt på tomgångsventilen igår kväll..
Så kanske är den som spökar.. jaja, får väl se till helgen, återkommer med resultatet..
Det enda jag gjorde var att knackade lite lätt på tomgångsventilen igår kväll..
Så kanske är den som spökar.. jaja, får väl se till helgen, återkommer med resultatet..