Ford Focus RS mk2 2009
-
race_jocke
- Erfaren
- Namn: Joacim C
- Kör: Focus RS MKII,Impreza wrx sti
-
wolfbane196
- Veteran
- Namn: Jerker
- Kör: Superbil
Det är OZ själva som tillverkat den till Focus RS.Dom vet tydligen inte innebörden av rätt ET till just RS.Dom ville väl bara göra en fälg och marknadsföra den som en fälg till just RS.Yamdan skrev:Lite knepigt att Mountune rekomenderar denna fälg till vår bil!!!
Snygg som f-n men finns en anledning att vi har ET60 på bilen, Och Mountune ska vara Ford allierade så de om någon borde vara noga med ET måttet kan jag tycka..
- VolvoTurbo
- Veteran
- Namn: Peter M
- Kör: Focus RS MkII 2009 Blå
Apropå fälgar, så här kan grovblästra de
http://www.youtube.com/watch?v=Hr2quUBMg-s
men bättre än att repa vägräcket
http://www.youtube.com/watch?v=Hr2quUBMg-s
men bättre än att repa vägräcket
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
Åtminstånde en person som jag har haft en lång mailkonversation med i Italien vet varför man måste få till rätt spårvidd på en Focus RS. Men de verkar inte ha frågat honom...wolfbane196 skrev:Det är OZ själva som tillverkat den till Focus RS.Dom vet tydligen inte innebörden av rätt ET till just RS.Dom ville väl bara göra en fälg och marknadsföra den som en fälg till just RS.
mvh C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
-
wolfbane196
- Veteran
- Namn: Jerker
- Kör: Superbil
Tyvärr räcker det kanske inte med att just en person vet,det är rätt stor organisation OZ.Ofta är det väl tyvärr så att eftermarknads fälgar ska se snyggt ut i första hand på bilenC skrev:Åtminstånde en person som jag har haft en lång mailkonversation med i Italien vet varför man måste få till rätt spårvidd på en Focus RS. Men de verkar inte ha frågat honom...
mvh C
Men det är en snygg fälg Superturismo GT
- TS Edition
- Erfaren
- Namn: Tobias Sundqvist
- Kör: Ford Focus RS 2010
C skrev:Åtminstånde en person som jag har haft en lång mailkonversation med i Italien vet varför man måste få till rätt spårvidd på en Focus RS. Men de verkar inte ha frågat honom...
mvh C
Ge mig info om varför? ET38 var väl lite i häftigaste laget och skumt att dom tillverkar ett så lågt ET och försöker marknadsföra den till rs2an....Men VARFÖR är just focus rs så himla känslig jämfört med ALLA andra bilar....jag har hört argumenten att du får sämmre väghållning...ok det köper jag om man jagar sek på ringen...Men varför är just våra bilar totalt omöjliga att köra på ett lite lägre ET som tex 50...Bilen ser ju enligt mig riktigt konstig ut med dessa djupa hjulhus och sedan ET60....Jag kommer köra på orginalfälgen för jag tycker faktiskt den är riktigt snygg,därimot så kommer dom bli svarta och till det ska jag köra spacers på 1-1,5cm per sida...och det låter ju som jag inte kommer kunna hålla mig på vägen:rolleyes:....men men jag kanske har jätte fel o kraschar i första dike när familjen Rådjur är ute å går
- TS Edition
- Erfaren
-
Staffe
- Erfaren
- Namn: Staffan Nilsson
- Kör: Ford Focus RS
Staffe skrev:Skulle aldrig välja något annat än Sport Contact 3 till RS:en, eventuellt prova Contact 5 men inget annat,, Conti har jävligt bra däck som lirar till Fordarna, men visst de slits upp snabbt, Har kunder som har vanliga 1,6 diesel Focusar och kör slut på Contact 2 efter 2-3000mil som klagar på detta och monterar då Michelin Energy eller någon Kleber historia för att de ska vara längre men bilen får mycket sämre kontakt med vägbanan och en helt annan våghållning.
Min polare är säljare på Conti och han har fått intern meddelande om blandannat RS:en om hur noga testat Contact 3 är till just den bil modellen.
Kanske kan försöka få det av han och lägga ut här, stod tydligen noga information om hur tester gått till väga med mer för att han skulle ha kött på benen om någon ifrågasatte, Varför just Conti på min RS?, typ
Yamdan: Ska vi fortsätta diskutera oljan till RS:en om varför just den Castrol oljan ?
och var har du fått pris om 3000kr för Contact 3 ? Sist jag kolla kostade dem 1625kr stycket :S
Får revidera mitt inlägg,, priset på däcken var inköpspriset,, my bad!
..::Staffan::..
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
Jag orkar inte skriva spaltmeter så jag tar det halvkort.TS Edition skrev:Ge mig info om varför? ET38 var väl lite i häftigaste laget och skumt att dom tillverkar ett så lågt ET och försöker marknadsföra den till rs2an....Men VARFÖR är just focus rs så himla känslig jämfört med ALLA andra bilar....jag har hört argumenten att du får sämmre väghållning...ok det köper jag om man jagar sek på ringen...Men varför är just våra bilar totalt omöjliga att köra på ett lite lägre ET som tex 50...Bilen ser ju enligt mig riktigt konstig ut med dessa djupa hjulhus och sedan ET60....Jag kommer köra på orginalfälgen för jag tycker faktiskt den är riktigt snygg,därimot så kommer dom bli svarta och till det ska jag köra spacers på 1-1,5cm per sida...och det låter ju som jag inte kommer kunna hålla mig på vägen:rolleyes:....men men jag kanske har jätte fel o kraschar i första dike när familjen Rådjur är ute å gåroch då kommer jag kasta dessa spacers i sjön:Odd:.....ta mitt inlägg på rätt sätt och ge mig info som är korrekt och styrkt VARFÖR våra bilar inte verkar klara en lite bredare spårvidd när alla andra biltillverkare inte har det problemet...om man nu håller sig inom rimliga gränser givetvis.
Är du så säker på att det inte ger försämmringar så är det bara att göra vad du vill. Jag bryr mig faktiskt inte för du verkar ha bestämt dig redan. Men rekomendera det inte till någon annan om du inte har något att stödja dig på. För du har väl fakta bakom ditt tyckande va? Precis som du begär av mig.. Visa mig din fakta. Visa mig att du vet hur denna framvagnen fungerar. (eller andra som revoknuckle jämförs med för den delen.
Har aldrig skrivit att det är farligt. Bara att det försämmrar just det som framvagnen är bra på. Att ge grepp.
Revoknuckle ger mindre scrubradie, och speciellt, det som de var ute efter med denna framvagnen, en halverad kingpinoffset. Det finns mycket att läsa om denna framvagnen, rekomenderar dig att googla lite, så kanske du förstår mer. Men jag orkar faktiskt inte övertyda dig.. Du ser ju ut att kunna hålla dig på motorvägen vid Nacka så det verkar ju funka för dig iallafall..
En bild säger mer än tusen ord så jag googlade fram denna till dig. Så du får lite hjälp på vägen om vad du ska leta efter..

Kan även berätta att både cittra och renault oxå har lika känsliga framvagnar. Men de ägarna är inte lika krävande som vi entusiaster..
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
- TS Edition
- Erfaren
Skön inställning
kanske har missuppfattat vad bilforum handlar vad vet jag.....trodde jag skulle få mer kött på bena och info om varför just våran bil var så känslig men jag kanske hade för stora förväntningar från folk som utger sig för att vara insatt hur saker och ting lirar ihop men istället fick jag detta svar om att jag bestämmt mig...hmm ok jag vet inte om jag uttryckte mig fel....eller om du vill misstolka mitt inlägg....ska inte fråga dig nåt mer så du kan vara lugn!
-
Yamdan
- Veteran
- Namn: Daniel Palmqvist
- Kör: Focus RS 2010
Här är vi helt överens Mr C.C skrev:Jag orkar inte skriva spaltmeter så jag tar det halvkort.
Är du så säker på att det inte ger försämmringar så är det bara att göra vad du vill. Jag bryr mig faktiskt inte för du verkar ha bestämt dig redan. Men rekomendera det inte till någon annan om du inte har något att stödja dig på. För du har väl fakta bakom ditt tyckande va? Precis som du begär av mig.. Visa mig din fakta. Visa mig att du vet hur denna framvagnen fungerar. (eller andra som revoknuckle jämförs med för den delen.
Har aldrig skrivit att det är farligt. Bara att det försämmrar just det som framvagnen är bra på. Att ge grepp.
Revoknuckle ger mindre scrubradie, och speciellt, det som de var ute efter med denna framvagnen, en halverad kingpinoffset. Det finns mycket att läsa om denna framvagnen, rekomenderar dig att googla lite, så kanske du förstår mer. Men jag orkar faktiskt inte övertyda dig.. Du ser ju ut att kunna hålla dig på motorvägen vid Nacka så det verkar ju funka för dig iallafall..
En bild säger mer än tusen ord så jag googlade fram denna till dig. Så du får lite hjälp på vägen om vad du ska leta efter..
Kan även berätta att både cittra och renault oxå har lika känsliga framvagnar. Men de ägarna är inte lika krävande som vi entusiaster..
Detta är en av de saker som jag INTE skulle ändra på när det gäller våra bilar.
Funktionen på vår framvagn försvinner om man inte håller sig till rätt ET mått.
Plus att jag gillar våra fälgar, även om mina ska bli mörkt grafitgrå.
Satte på mina Eibach fjädrar idag och gjorde ingen revoltionerande skillnad men precis lagom för att behålla lite framkomlighet.