Trögstartad V6:A
-
Raidmax V6
Trögstartad V6:A
Hej, jag kör en ford sierra 2,8L v6:a 88:a och när jag ska starta den så kan den vara lite trög om jag inte trycker lite på gasen, då hoppar den igång fortare men sedan när den väl är igång går den som en klocka, vad kan detta bero på???
Kan det bero på att stiften är dåliga eller igensatt luftfilter???

Kan det bero på att stiften är dåliga eller igensatt luftfilter???

- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
Både stift och luftfilter är förstås klokt att byta men går bilen bra när den startat är de knappast de största bovarna.
Du kan ha en backventil i soppapumpen som börjar bli dålig eller spridare som läcker lite, så att trycket försvinner i bränslesystemet när bilen står. Testa först med lite rejäla doser spridarrengöring, om inte det hjälper kan man söka vidare.
/Gustaf
Du kan ha en backventil i soppapumpen som börjar bli dålig eller spridare som läcker lite, så att trycket försvinner i bränslesystemet när bilen står. Testa först med lite rejäla doser spridarrengöring, om inte det hjälper kan man söka vidare.
/Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost
-
Raidmax V6
-
Raidmax V6
- xe0n
- Veteran
- Namn: Tom Karlsson
- Kör: Audi GT coupé, Sierra Pinto
Jag skulle nog hålla mig riktigt långt borta från sånt tjaffs.
Ska man ha i spridar rengöring så se till att filtret är bytt innan, Jag hade i sån där smörja och det enda den gjorde var att lösa upp skiten som satt i filtret och kleggade igen spridarna totalt.
Nej det finns ingen smidig väg ut, Byta filter och provtrycka pumpen istället.
Låt smörjan bli den absolut sista hjälpen...
Ska man ha i spridar rengöring så se till att filtret är bytt innan, Jag hade i sån där smörja och det enda den gjorde var att lösa upp skiten som satt i filtret och kleggade igen spridarna totalt.
Nej det finns ingen smidig väg ut, Byta filter och provtrycka pumpen istället.
Låt smörjan bli den absolut sista hjälpen...
-
Raidmax V6
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt: