STULEN: Ford Sierra 4x4 Cosworth 1990
-
chylle
STULEN: Ford Sierra 4x4 Cosworth 1990
Hejsan natten till mellan Söndagen och Måndagen den 8/2-10 så blev min Sierra Cosworth stulen i Trelleborg / Skåne
Där är väldigt mycket gjort med bilen och ett helt års arbete och energi är nerlagt , samma dag jag fick hem den blev den stulen på natten..
Den är vit och ser helt orginal ut utvändigt
Tack på förhand
Mvh
Där är väldigt mycket gjort med bilen och ett helt års arbete och energi är nerlagt , samma dag jag fick hem den blev den stulen på natten..
Den är vit och ser helt orginal ut utvändigt
Tack på förhand
Mvh
- Ford_Taunus
- Legend
- Namn: Ante Andersson
- Kör: Ford Taunus, Granada,Sierra
- Kontakt:
-
chylle
Bilen är hittad
Efter hårt sökande och påtryckningar så hittades bilen till sist... Tyvärr inte i bästa skick.
Tack för eran svar och visat intresse..
Nu kommer jag väl inte få se bilen på hur länge som helst pga att bilen är beslagtagen av Polisen för teknisk undersökning..
Tack ännu en gång..
Nu kommer jag väl inte få se bilen på hur länge som helst pga att bilen är beslagtagen av Polisen för teknisk undersökning..
Tack ännu en gång..
-
SK Racing
Det är så in i helvetes trist att upptäcka att det man ställde på sin plats på kvällen inte finns där på morgonenchylle skrev:Efter hårt sökande och påtryckningar så hittades bilen till sist... Tyvärr inte i bästa skick.
Hoppas du har ett försäkringsbolag som hjälper dig o inte stjälper dig
Lycka till.
- m-e
- Veteran
- Namn: Macke Eriksson
- Kör: Sierra Cosworth -92 (SÅLD) Sierra DOHC -93
chylle skrev:Efter hårt sökande och påtryckningar så hittades bilen till sist... Tyvärr inte i bästa skick.
Tack ännu en gång..
Skönt att höra ändå. Var den skadad på något sätt?
/Macke
-
chylle
Ja tyvärr så var den skadad lite här och där , alla plast detaljer runt stereon var knäckta , rattstången knäckt , en ruta inslagen , tändlåset massakerat , en tröskel intryckt , en bula uppe på bakskärmen , tända fimpar som var kastade i baksätet så där va brännhål.
Motorn har jag inte kunnat testat än pga att polisen tog bilen till teknisk undersökning.
Det värsta är att den visade sig att vara killar från samma stad som hade varit ute och stulit tre eller fyra bilar och kvaddat dom bara för buskörningens skull...
Motorn har jag inte kunnat testat än pga att polisen tog bilen till teknisk undersökning.
Det värsta är att den visade sig att vara killar från samma stad som hade varit ute och stulit tre eller fyra bilar och kvaddat dom bara för buskörningens skull...
-
chylle
- Davve
- Legend
- Namn: David Eriksson
- Kör: Chevy Bel Air 65 2dr post, XC90 D5 my16
- Kontakt:
Åh fy fan vad tråkigt... usch, lider med dig.
Det finns separat garageförsäkring som går att teckna när man vill... det har jag på mina skrothögar som bara står.
Och som någon sa så brukar helförsäkringar övergå till någon form av garageförsäkring, kan ju vara skönt att veta kanske.
Det finns separat garageförsäkring som går att teckna när man vill... det har jag på mina skrothögar som bara står.
Och som någon sa så brukar helförsäkringar övergå till någon form av garageförsäkring, kan ju vara skönt att veta kanske.
MVH: Davve
Slutfordat...
Slutfordat...
- granadadr
- Legend
- Namn: Jörgen A.
- Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar
mm garageförsäkring Är ett måste på bilar man är någurlunda rädd om,, jag har det på 2 st,, som bara står ,, lider med digDavve skrev:Åh fy fan vad tråkigt... usch, lider med dig.
jag fick också lära mig den hårda vägen,,
jag har en Granada kombi som jag ska renovera,, någon jävel hadde kört snöskoter över huven,, skärmen å huven är kapputt,, då hadde jag ingen garageförsäkring,, tog det direkt,,
givetvis la ju polisen ner ärendet utan att knappt ens ta emot det,,
-
chylle
Tack för eran tips och medlidande
Hoppas ännu på att motorn har klarat sig , men hur som hellst så e där säkert skador på kaross och inredning för 30-40 tusen om man ska räkna med lack , men då är ju förutsättningarna att underrede,avgas,uphängning,motor,lida och diffar har klarat sig.. Får ta smällen när polisen lämnar tillbaka bilen , men det bästa är att vi är tjuvarna på spåren....