STULEN: Ford Sierra 4x4 Cosworth 1990

Allmänna diskussioner (ej teknik) om bilar, motorer och allt däromkring.
chylle

STULEN: Ford Sierra 4x4 Cosworth 1990

Inlägg av chylle »

Hejsan natten till mellan Söndagen och Måndagen den 8/2-10 så blev min Sierra Cosworth stulen i Trelleborg / Skåne

Där är väldigt mycket gjort med bilen och ett helt års arbete och energi är nerlagt , samma dag jag fick hem den blev den stulen på natten..

Den är vit och ser helt orginal ut utvändigt

Tack på förhand

Mvh

Användarvisningsbild
Skinkis
Legend
Namn: Hampus Wallengren
Kör: så det ryker!

Inlägg av Skinkis »

Finns det något som sticker ut uteseendemässigt på bilen?
Under huven, något "udda" där som är lätt att känna igen om det kommer ut på beg. marknaden?

Förövrigt mycket trist att man inte får ha sina prylar i fred :(

Användarvisningsbild
Papillon
Legend
Namn: Johan
Kör: Audi A4 Ts -07
Kontakt:

Inlägg av Papillon »

Fan va tråkigt Mathias!! Ska hålla ögonen öppna!
//Johan

Användarvisningsbild
Ford_Taunus
Legend
Namn: Ante Andersson
Kör: Ford Taunus, Granada,Sierra
Kontakt:

Inlägg av Ford_Taunus »

Fy fan va surt.. Hade själv inbrott i garaget nyligen , snodde en bil som polarn jobbat länge med, sen förstörde dom - bara rätt o slätt förstörde grejer på 2 bilar :confused:
* Ford Torino500 1971 351C 4V
* Ford Taunus XL 1971 2.0L interceptor GT
* Ford Sierra Dohc CLX 1990 2.0i

chylle

Bilen är hittad

Inlägg av chylle »

Efter hårt sökande och påtryckningar så hittades bilen till sist... Tyvärr inte i bästa skick.

Tack för eran svar och visat intresse..

Nu kommer jag väl inte få se bilen på hur länge som helst pga att bilen är beslagtagen av Polisen för teknisk undersökning..

Tack ännu en gång..

SK Racing

Inlägg av SK Racing »

chylle skrev:Efter hårt sökande och påtryckningar så hittades bilen till sist... Tyvärr inte i bästa skick.
Det är så in i helvetes trist att upptäcka att det man ställde på sin plats på kvällen inte finns där på morgonen :banghead:, sen om det är en bil eller cykel spelar ju ingen roll :mad:

Hoppas du har ett försäkringsbolag som hjälper dig o inte stjälper dig :Odd:

Lycka till.

Användarvisningsbild
jijson
Veteran
Namn: Fredrik Johansson
Kör: BMW 330d -06, Caterham 7 -95, Volvo P1800S -64
Kontakt:

Inlägg av jijson »

Hoppas det löser sig!
Cause' I'm a Double Nature!

Användarvisningsbild
m-e
Veteran
Namn: Macke Eriksson
Kör: Sierra Cosworth -92 (SÅLD) Sierra DOHC -93

Inlägg av m-e »

chylle skrev:Efter hårt sökande och påtryckningar så hittades bilen till sist... Tyvärr inte i bästa skick.

Tack för eran svar och visat intresse..

Nu kommer jag väl inte få se bilen på hur länge som helst pga att bilen är beslagtagen av Polisen för teknisk undersökning..

Tack ännu en gång..

Skönt att höra ändå. Var den skadad på något sätt?
/Macke

chylle

Inlägg av chylle »

Ja tyvärr så var den skadad lite här och där , alla plast detaljer runt stereon var knäckta , rattstången knäckt , en ruta inslagen , tändlåset massakerat , en tröskel intryckt , en bula uppe på bakskärmen , tända fimpar som var kastade i baksätet så där va brännhål.

Motorn har jag inte kunnat testat än pga att polisen tog bilen till teknisk undersökning.

Det värsta är att den visade sig att vara killar från samma stad som hade varit ute och stulit tre eller fyra bilar och kvaddat dom bara för buskörningens skull...

chylle

Inlägg av chylle »

Ännu tråkigare är att bilen var avställd så ingen försäkring gäller :(

Användarvisningsbild
farsan
Legend
Namn: Andreas Schönemann
Kör: brandbil
Medlemsnummer: 4

Inlägg av farsan »

chylle skrev:Ännu tråkigare är att bilen var avställd så ingen försäkring gäller :(
Har du helförsäkring i vanliga fall så finns där väl stöld via avställningsförsäkringen?
*Klanledare*

FIXIT Transmission
Hydraulic optimering
Vikens Maskin
Ma Composit & Plexiglas AB]
P-racing dash

chylle

Inlägg av chylle »

Ja i vanliga fall är det så , men när jag köpte den så var den inte helt ok så jag tog bara en vanlig trafikförsäkring och körde den direkt till verkstaden sen ställdes bilen av så tyvärr finns inga försäkringar som gäller :(

Användarvisningsbild
Davve
Legend
Namn: David Eriksson
Kör: Chevy Bel Air 65 2dr post, XC90 D5 my16
Kontakt:

Inlägg av Davve »

Åh fy fan vad tråkigt... usch, lider med dig.

Det finns separat garageförsäkring som går att teckna när man vill... det har jag på mina skrothögar som bara står.

Och som någon sa så brukar helförsäkringar övergå till någon form av garageförsäkring, kan ju vara skönt att veta kanske.
MVH: Davve

Slutfordat...

Användarvisningsbild
granadadr
Legend
Namn: Jörgen A.
Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar

Inlägg av granadadr »

Davve skrev:Åh fy fan vad tråkigt... usch, lider med dig.

Det finns separat garageförsäkring som går att teckna när man vill... det har jag på mina skrothögar som bara står.

Och som någon sa så brukar helförsäkringar övergå till någon form av garageförsäkring, kan ju vara skönt att veta kanske.
mm garageförsäkring Är ett måste på bilar man är någurlunda rädd om,, jag har det på 2 st,, som bara står ,, lider med dig :(

jag fick också lära mig den hårda vägen,,

jag har en Granada kombi som jag ska renovera,, någon jävel hadde kört snöskoter över huven,, skärmen å huven är kapputt,, då hadde jag ingen garageförsäkring,, tog det direkt,,

givetvis la ju polisen ner ärendet utan att knappt ens ta emot det,, ;)

chylle

Inlägg av chylle »

Tack för eran tips och medlidande :^o Hoppas ännu på att motorn har klarat sig , men hur som hellst så e där säkert skador på kaross och inredning för 30-40 tusen om man ska räkna med lack , men då är ju förutsättningarna att underrede,avgas,uphängning,motor,lida och diffar har klarat sig.. Får ta smällen när polisen lämnar tillbaka bilen , men det bästa är att vi är tjuvarna på spåren....

Skriv svar