MP3 i Focus
- rstking
- Veteran
- Namn: Danne S.
- Kör: sparkcykel
MP3 i Focus
Jag har funderat på att köpa en Focus som andrabil, typ en -98, -99 nånting. Nån som vet om dom har MP3 spelare orginal? Dom har väl en integrerad orginalradio så det är väl svårt att byta till en "vanlig" bilstereo? Eller finns det nån AUX-ingång på dom? Eller för att göra det enkelt; hur spelar jag MP3 i en tidig Focus?
- Audi S2 -
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
Org Focus från 98-99 klarar inte av MP3 skivor. Enklast/billigast är nog att byta ut stereon mot en enkel DIN och sedan köpa en täckbricka för resten av hålet. Då kan du välja själv om du vill ha med USB eller CD mp3 osv..rstking skrev:Jag har funderat på att köpa en Focus som andrabil, typ en -98, -99 nånting. Nån som vet om dom har MP3 spelare orginal? Dom har väl en integrerad orginalradio så det är väl svårt att byta till en "vanlig" bilstereo? Eller finns det nån AUX-ingång på dom? Eller för att göra det enkelt; hur spelar jag MP3 i en tidig Focus?
Jag känner inte till att det finns en AUX ingång tyvärr, jag tror inte att det gör det.
mvh C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
-
Focus RS
- Legend
- Namn: Per-Anders G
- Kör: Ford
- Medlemsnummer: 3
Kolla hos närmsta BRL. De kan säkert hjälpa dig...rstking skrev:Ja kan man göra så är det ju klart bäst, visste inte man kunde byta så. Stereo är inte min grej :P Vet du var man får tag på täckbrickor och kablage(som jag antar behövs för att ansluta sig på Ford härvan)?
- TS Edition
- Erfaren
- Namn: Tobias Sundqvist
- Kör: Ford Focus RS 2010
Får jag bara inflicka en liten fråga och hoppas inte trådskaparen misstycker när ni pratar om focus och mp3.......Jag trodde det var USB möjlighet på min focus RS men det var ju endast AUX....Min fråga är finns det en AUX kontakt med nån meter kabel på och sedan en USB kontakt i andra ändan så man skulle kunna ansluta ett USB minne? Finns det sådanna och skulle det fungera?
-
sengstr
- Veteran
- Namn: Stefan Engström
- Kör: Ford Focus RS -10
- Kontakt:
Har aldrig hört talas om en aux kontakt som har usb i andra änden..TS Edition skrev:Får jag bara inflicka en liten fråga och hoppas inte trådskaparen misstycker när ni pratar om focus och mp3.......Jag trodde det var USB möjlighet på min focus RS men det var ju endast AUX....Min fråga är finns det en AUX kontakt med nån meter kabel på och sedan en USB kontakt i andra ändan så man skulle kunna ansluta ett USB minne? Finns det sådanna och skulle det fungera?
däremot är aux perfekt för en annan som jag med Ipod
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
Det kan kanske finnas en batteridriven adapter för det du beskriver men de är nog inte lätta att hitta. Har aldrig sett en. Enklast är väl att köpa en av de bra FM sändarna med USB ingång? Tex: http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf= ... 20FMT-350&
Men bara kabel funkar inte tyvärr. Aux är en analog ljudkabel med plus höger, plus vänster och en gemensam minus. USB är dataöverföring enl "dataspråket" usb protocol. Som en nätvärkskabel enkelt förklarat.
Hoppas man hjälpt dig lite iallafall. mvh C
Men bara kabel funkar inte tyvärr. Aux är en analog ljudkabel med plus höger, plus vänster och en gemensam minus. USB är dataöverföring enl "dataspråket" usb protocol. Som en nätvärkskabel enkelt förklarat.
Hoppas man hjälpt dig lite iallafall. mvh C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
- Niding
- Veteran
- Namn: Björn O
- Kör: Mondeo 2.0T 2016 & Focus RS MkII 2010
- Medlemsnummer: 707
Jag har USB i min RS, dock så måste man använda AUX'n oxå om man lyssnar på Ipod t.ex kopplad till USB'n.
Det som är bra är att bilen sätter på och stänger av Ipod'n av sig själv när den är kopplad till USB'n!
Spelar USBstickor fin fint oxå!
Gött med hållare och alla former av kablage i armstödet!
Det som inte syns finns inte !
Det som är bra är att bilen sätter på och stänger av Ipod'n av sig själv när den är kopplad till USB'n!
Spelar USBstickor fin fint oxå!
Gött med hållare och alla former av kablage i armstödet!
Det som inte syns finns inte !
- TS Edition
- Erfaren
- TS Edition
- Erfaren
Köpte en 32gb ipod..".iphone look a like" och AUX Kabel och en ciggladdare idag...Eftersom den inte kan ladda genom AUX kabeln....tänkte göra ett fast montage vid dricka hållaren bakom handbromsen genom att fräsa ur en 3mm rostfri plåt och sedan lacka den....går självklart att lyffta ur ipoden också men jag tänkte mest ang kablarna...är allergisk mot kablar som hänger överallt....En fråga....går det att klippa en AUX och sedan lödda ihop den igen,någon som vet?
- Niding
- Veteran
- Namn: Björn O
- Kör: Mondeo 2.0T 2016 & Focus RS MkII 2010
- Medlemsnummer: 707
Men har du inte hållaren i armstödet ?TS Edition skrev:Köpte en 32gb ipod..".iphone look a like" och AUX Kabel och en ciggladdare idag...Eftersom den inte kan ladda genom AUX kabeln....tänkte göra ett fast montage vid dricka hållaren bakom handbromsen genom att fräsa ur en 3mm rostfri plåt och sedan lacka den....går självklart att lyffta ur ipoden också men jag tänkte mest ang kablarna...är allergisk mot kablar som hänger överallt....En fråga....går det att klippa en AUX och sedan lödda ihop den igen,någon som vet?
Du rattar ju endå ipoden på stereon i bilen
- TS Edition
- Erfaren